سریال و انمیشن

معرفی سریال ترکی دروازه های زمان؛ بررسی داستان و بازیگران

معرفی سریال ترکی دروازه های زمان؛ بررسی داستان و بازیگران

سریال دروازه های زمان یکی از جدیدترین مجموعه‌های ساخت کشور ترکیه است که به صورت اینترنتی پخش می‌شود‌. در این مقاله قصد داریم با معرفی سریال ترکی دروازه های زمان همراه شما باشیم.

کشور ترکیه سالانه سریال‌های متنوع و مختلفی تولید می‌کند‌. برخی از این مجموعه‌ها در شبکه‌های ملی این کشور پخش می‌شوند و برخی دیگر نیز در پلتفرم‌ها به صورت اینترنتی به نمایش درمی‌آیند. سریال‌های اینترنتی رنج مخاطب خاص خودشان را دارند و سریال‌های تلویزیونی معمولا بخاطر در دسترس بودن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

سریال دروازه های زمان (Zamanin Kapilari) به کارگردانی و نویسندگی یونس اوزان کورکوت (Yunus Ozan Korkut) در سال 2024 ساخته شده است‌. بشرا جبه (Büşra Cebe) در نوشتن فیلمنامه به وی کمک می‌کند و داستان سریال اقتباسی از زمانی به همین نام اثر عایشه اوور (Ayşe Övür) است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال ترکی دروازه های زمان همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال دروازه های زمان

ژانر سریال ترکی دروازه های زمان درام و عاشقانه است. این مجموعه برای نخستین بار در تاریخ 23 مه 2024 (3 خرداد 1403) از پلتفرم TODTR پخش شد و هر پنجشنبه در این پلتفرم قرار می‌گیرد. تعداد قسمت های سریال دروازه های زمان هنوز مشخص نشده است و باید تا فینال سریال صبر کنیم.

داستان سریال دروازه های زمان

داستان سریال دروازه های زمان

خلاصه سریال ترکی دروازه های زمان درباره یک نابغه کامپیوتر به نام سینان است که ترجیح می‌دهد زندگی خود را در انزوا بگذراند‌. از سوی دیگر نورا زن جوان و جذابی است که در یک خانواده بسیار ثروتمند رشد کرده و زندگی می‌‌کند. آنها هر دو یک ویژگی مشترک دارند و این است که کار زیاد می‌کنند. در این بین سینان و نورا یکدیگر را ملاقات می‌کنند و میان آنها عشقی اتفاق می‌افتد. اما یک راز تاریک در گذشته سینان و نورا وجود دارد که باید از آن پرده برداشت. رازی که زندگی آنان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال دروازه های زمان

در این بخش نگاهی به هنرپیشگان این اثر می‌اندازیم. بازیگران دروازه‌های زمان افرادی نام آشنا هستند که بیشتر درباره آنان صحبت می‌کنیم.

بیرکان سوکولو در نقش سینان

بازیگران سریال دروازه های زمان

بیرکان سوکولو (Birkan Sokullu) بازیگر و مدل اهل کشور ترکیه در 6 اکتبر سال 1985 (14 مهر 1364) به دنیا آمد. او ابتدا در رشته بسکتبال فعالیت می‌کرد و سپس وارد حرفه مدلینگ شد تا اینکه در سال 2008 برای بازی در سریال الیف (Elif) انتخاب شد. سپس برای ایفای نقش در سریال راز کوچک (Küçük Sırlar) توانست شهرت زیادی کسب کند. سریال‌های سعید و شورا (Kurt Seyit ve Şura)، ترانه زندگی (Hayat Şarkısı)، ‌رو در رو (Yüz Yüze)، یا استقلال یا مرگ (Ya İstiklal Ya Ölüm)، ظهور امپراطوری عثمانی (Rise of Empires: Ottoman) و معجزه صد ساله (Yüz Yıllık Mucize) از آثار دیده شده او هستند.

همچنین بخوانید :

اسرا بیلگیچ در نقش نورا

هنرپیشه های دروازه های زمان

اسرا بیلگیچ (Esra Bilgiç) بازیگر زن اهل ترکیه در 14 اکتبر 1992 (22 مهر 1371) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2014 با نقش حلیمه خاتون در سریال قیام ارطغرل (Diriliş Ertuğrul) آغاز کرد و سپس با نقش سیبل در سریال رامو (Ramo) به شهرت مطلوبی رسید. سریال‌های یک امید کافی است (Bir Umut Yeter)، زمین‌های بی‌قانون (Kanunsuz Topraklar) و فیلم آتاتورک (Atatürk) از آثار مشهور این بازیگر هستند.

ارکان جان در نقش عارف

زمان پخش سریال دروازه های زمان

ارکان جان (Erkan Can) بازیگر و تهییه‌کننده اهل ترکیه در 1 نوامبر 1958 (10 آبان 1337) به دنیا آمد. او کار خود را با شرکت در تئاتر شروع کرد و سرانجام در سال 1986 جلوی دوربین حاضر شد. سریال‌های عشق پول سیاه (Kara Para Aşk)، تصادف (Çarpışma) و من در این جهان نمی‌گنجم (Ben Bu Cihana Sığmazam) از آثار برجسته این بازیگر هستند.

ابراهیم سلیم در نقش کمال

معرفی سریال ترکی دروازه های زمان

ابراهیم سلیم (İbrahim Selim) بازیگر، صداپیشه و مجری اهل ترکیه در 5 اکتبر 1979 (13 مهر 1358) به دنیا آمد. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و سپس در سال 2005 با سریال نه با تو و نه بی تو (Ne Seninle Ne Sensiz) مقابل دوربین حاضر شد. سریال‌های لیلا و مجنون (Leyla ile Mecnun)، فاتح (Fatih)، شخصیت (Şahsiyet)، هرج و مرج (Uysallar)، ارشان کونری (Erşan Kuneri) و سنگ، کاغذ، قیچی (Taş Kağıt Makas) از جمله آثار دیده شده این بازیگر هستند. او یک برنامه تلویزیونی معروف به نام امشب با ابراهیم سلیم (İbrahim Selim ile Bu Gece) نیز دارد.

همچنین بخوانید :

الچین آفاجان در نقش ایرم

بررسی سریال Zamanin Kapilari

الچین آفاجان (Elçin Afacan) بازیگر اهل کشور ترکیه متولد 21 ژانویه 1991 (1 بهمن 1369) چشم به جهان گشود. او پس از حضور در یک مسابقه کمدی در سال 2016 برای نقش گلچین سریال نفوذی (İçerde) انتخاب شد و با سریال داستان یک خانواده (Bir Aile Hikayesi) به شهرت رسید. سریال‌های تو درم را بزن (Sen Çal Kapımı)، تو را در قلبم پنهان می‌کنم (Seni Kalbime Sakladım) و آدمک (Çöp Adam) از آثار مشهور این بازیگر هستند.

سایر هنرپیشه های دروازه های زمان عبارتند از:

  • آلپر سالدیران (Alper Saldıran) در نقش اونور
  • جم بندر (Cem Bender) در نقش عدنان
  • ناز چاعلا ایرماک (Naz Çağla Irmak) در نقش دریا

نقد سریال Zamanin Kapilari

دروازه‌های زمان یک سریال تازه شروع شده و همچنین اینترنتی ترکی است که توانسته طرفدارهای خود را داشته باشد. این مجموعه بازیگران خوبی دارد و زوج سوکولو و بیلگیچ در کنار یکدیگر خوش می‌درخشند. داستان این سریال البته گاهی منسجم نیست و اسیر کلیشه‌های معمول می‌شود. طراحی صحنه، لباس و روند سریال همگی مطلوب هستند.

اصلی‌ترین مشکل این اثر که نمرات سریال Zamanin Kapilari کم می‌کند، زمان کوتاه 45 دقیقه‌ای هر قسمت آن است. از آنجایی که سریال هر هفته پخش می‌شود، تا این حد کوتاه بودن زمان آن اشکال به حساب می‌آید.

کلام آخر

نقد سریال Zamanin Kapilari

در این مطلب با معرفی و بررسی سریال Zamanin Kapilari همراه شما بودیم و سعی کردیم هر آنچه از این مجموعه می‌دانیم را به شما بگوییم. آیا این سریال جذاب را تماشا کرده‌اید؟ نقاط قوت و ضعف آن چه هستند؟ لطفا ما را از نظرات خود باخبر کنید. از همراهی شما متشکریم‌.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا